W Twoim e-sklepie, oprócz standardowo dostępnych sposobów dostawy, klienci mogą skorzystać także z dodatkowych takich jak: Paczkomaty (InPost), Apaczka (DHL, UPS, TNT, FedEX, DPD, InPost, Pocztex​), PocztexEkspres24.

Konfigurację powyższych sposobów dostaw przeprowadza się w module Wtyczki -> Lista wtyczek. W tym tutorialu pokażemy jak skonfigurować Paczkomaty. Kliknij przycisk Zainstaluj dostępny w dolnej części wtyczki Paczkomaty ShipX.


W oknie Paczkomaty ShipX przeczytaj informacje wyjaśniające i jeśli posiadasz dane InPost do zintegrowania z vendero kliknij w drugą zakładkę Paczkomaty  – Konfiguracja.

Uwaga! Opłaty za paczki uzależnione są od wagi towarów i ich rozmiarów. Pamiętaj, aby w Subiekcie ustawić wagę i gabaryty towarów. To zagadnienie omówimy na końcu tego kroku.

W zakładce Paczkomaty – Konfiguracja uzupełnij po kolei wszystkie sekcje zgodnie z danymi otrzymanymi z InPost. W pierwszej sekcji Moduł Integracje podaj najważniejsze dane czyli:  Identyfikator firmy (do założonego konta) oraz uzyskany Klucz autoryzujący.

Ponadto określ Dane domyślne, Paczkomat nadania (wybierz spośród dostępnych na liście), Domyślny punkt nadania, Opcję pobierania etykiet (określ wielkość etykiety i jej format) oraz dostępne Dostawy.

Na koniec kliknij w przycisk Zainstaluj.


vendero poinformuje Cię o tym, że wtyczka została poprawnie zainstalowana. Kliknij przycisk Zamknij.


Na liście wtyczek możesz zobaczyć, że wtyczka Paczkomaty ShipX została zainstalowana. Aby sprawdzić dane konfiguracyjne wtyczki wejdź do modułu Wtyczki -> Dane integracyjne.


W module Wtyczki -> Dane integracyjne możesz sprawdzić lub w razie pomyłki także zmienić dane związane z wtyczką Paczkomaty ShipX.


Nowy sposób dostawy pojawi się także na liście sposobów dostawy w module Ustawienia -> Dostawa. Z tego miejsca możesz zmienić ustawienia integracji z InPost i co ważniejsze możesz wejść w edycję tego sposobu dostawy, klikając Edytuj, i wybrać sposoby płatności. Dzięki temu twoi klienci będą mogli skorzystać z tego sposobu dostawy.


W oknie Edycja sposobu dostawy sprawdź wszystkie dane związane z parametrami dostawy i określ sposoby płatności (w sekcji Sposoby płatności dostępnej w dolnej lewej części okna). Na koniec kliknij przycisk Zapisz.

Teraz przejdziemy do Subiekta, gdzie określimy gabaryty towarów. Wybierz system sprzedaży, z którego korzystasz:

Prosimy o wybranie systemu sprzedaży

Subiekt GT

W Subiekcie GT wejdź do modułu Kartoteki  – Towary i usługi, wybierz towar i kliknij w hiperlink Popraw.


W zakładce Miary określ objętość oraz masę towaru.


W celu uzupełnienia gabarytów (wysokość, szerokość, głębokość), przejdź do zakładki vendero. Po wprowadzeniu wymiarów kliknij przycisk OK.


Subiekt nexo

W Subiekcie nexo wejdź do modułu Kartoteki -> Asortyment, zaznacz towar i wybierz Popraw.


W zakładce Miary kliknij prawym klawiszem myszy na pierwszą jednostkę miary i wybierz Szczegóły pozycji.


W oknie Szczegóły pozycji uzupełnij sekcję Gabaryty. Kliknij Zamknij a następnie Zapisz.