Wysyłka wiadomości do klientów bardzo często odbywa się zbiorczo. Niejednokrotnie istnieje potrzeba przekazania klientom takich samych lub bardzo podobnych informacji, jednak z koniecznością ich spersonalizowania. 

W takich sytuacjach niezbędny okazuje się mechanizm szablonów SMS, które pozwalają przygotować uniwersalną treść wiadomości z elementami personalizacji, które uzyskać można dzięki autotekstom. 

Szablony SMS dostępne są w module Ewidencje dodatkowe -> Konfiguracja (wpisz w wyszukiwarce słowo sms) -> Szablony wiadomości SMS. W programie dodanych jest kilka domyślnych szablonów, które możesz wykorzystywać podczas wysyłki. Możesz je modyfikować (opcja Popraw) lub tworzyć na ich podstawie własne szablony korzystając z opcji Powiel. Jeśli chcesz wprowadzić zupełnie nowy szablon (od podstaw), skorzystaj z opcji Dodaj

Dla przykładu pokażemy teraz jak dodać nowy szablon. Kliknij przycisk Dodaj i wybierz Dodaj.  


W oknie Szablon wiadomości SMS wykonaj następujące czynności: 

  • wpisz nazwę: Przypomnienie o zapłacie 
  • wpisz treść – treść będzie się składać częściowo z wpisanych ręcznie słów i autotekstów (autoteksty są prezentowane w treści ubrane w znaki mniejszości i większości). Kliknij w pole Treść i wpisz: 

Dzień dobry! 

Przypominamy, że dnia <<termin platnosci naleznosci>> upływa termin płatności należności z tytułu <<dokument zrodlowy naleznosci>> w kwocie <<wartosc naleznosci do splacenia>>. 

Pozdrawiamy 

  • dodaj autotekst – w tym celu w polu treść, ustaw kursor na końcu treści, wciśnij klawisz enter na klawiaturze i z prawej strony okna treści wiadomości kliknij w menu (ikona trzech kresek) umożliwiające wstawienie autotekstów. 


Następnie w obszarze autotekstów rozwiń gałąź Podmiot i wybierz pozycję Nazwa podmiotu.  


Spowoduje to wstawienie do treści autotekstu (sprofilowanego symbolu), który będzie automatycznie zamieniony na nazwę pobraną z danych Twojego podmiotu.  

Na koniec zapamiętaj zmiany w szablonie klikając przycisk Zapisz.  


Szablon został dodany. Możesz, za jego pomocą, przypomnieć swoim klientom o konieczności opłacenia dokumentów.