Konfiguracja płatności online dla wybranych usług w zarezerwuj.pl
Po aktywacji usługi płatności online, klient otrzymuje możliwość podjęcia decyzji podczas rezerwacji usługi, czy chce skorzystać z płatności online, czy też chce pominąć ten proces i decyduje się na uiszczenie płatności na miejscu. Pamiętaj, że funkcjonalność będzie aktywna dla usług z wprowadzoną ceną i przy których owa cena nie będzie ukryta.
Poniższy krok wyjaśni w jaki sposób skonfigurować usługi, aby płatność online była wymagana podczas rezerwacji.
Po przejściu do ustawień kliknij w opcję Usługi, znajdującą się w sekcji Ogólne.
Kliknij w ikonę edycji usługi, dla której chcesz aktywować możliwość płatności online.
W edytowanej usłudze zaznacz checkbox Aktywuj płatność online dla tej usługi.
Dzięki aktywacji płatności online pojawią się dodatkowe opcje do parametryzacji:
- płatność online za całość,
- zaliczka online,
a dla każdej z opcji 3 możliwości wyboru:
- wyłączona,
- opcjonalna – klient będzie miał możliwość wpłacenia zaliczki/całości podczas rezerwacji usługi,
- wymagana – klient będzie zobowiązany do wpłacenia zaliczki/całości podczas rezerwacji usługi.
Po wyborze opcji zaliczki online określ rodzaj zaliczki. Do wyboru możliwa jest jest stała ustalona wartość lub wartość procentowa.
Warto wspomnieć, że w przypadku wyboru wymaganej płatności online za całość usługi, możliwość wyboru zaliczki online zostanie automatycznie zablokowana.
Na koniec kliknij ZATWIERDŹ.
Od tego momentu, na stronach, na których zamieścisz widget aplikacji zarezerwuj.pl dla klientów, usługi z wymaganymi płatnościami online będą przedstawiane z dopiskiem płatność online.
W zależności od ustawionych wcześniej parametrów, po najechaniu kursorem na informację o płatności online, pojawiać się będą ewentualne informacje dotyczące form płatności.
W przypadku rezerwacji usługi, przy której płatności online są opcjonalne, klient będzie mógł podjąć decyzję związaną z płatnością korzystając z przycisków ZAPŁAĆ CAŁOŚĆ, ZAPŁAĆ ZALICZKĘ lub ZAPŁAĆ NA MIEJSCU.