Określenie tytułów, opisów i słów kluczowych dla stron – SEO
Jeśli chcesz, by Twój e-sklep został prawidłowo zaindeksowany w popularnych wyszukiwarkach internetowych, jak Google czy Bing, musisz nadać poszczególnym stronom właściwe tytuły i opisy. Warto także określić tzw. słowa kluczowe. Są to kroki umożliwiające odpowiednie pozycjonowanie serwisu (SEO).
Zacznij od włączenia wtyczki SEO w Panelu administracyjnym e-sklepu. Przejdź do modułu Wtyczki -> Lista wtyczek. Prezentowane są w nim wszystkie dostępne dodatkowe rozszerzenia (wtyczki), które zwiększają funkcjonalność sklepu internetowego.
Odnajdź wtyczkę Pozycjonowanie – SEO a następnie kliknij umieszczony na niej przycisk Zainstaluj.
Pojawiło się okno wtyczki Pozycjonowanie – SEO. Kliknij przycisk Zainstaluj.
Teraz nadamy odpowiednie meta tagi (tytuł, opis i słowa kluczowe) dla strony głównej Twojego e-sklepu. Przejdź do modułu Edycja treści -> Strony a następnie kliknij Edytuj przy Stronie głównej.
W oknie Edycja podstrony przejdź do sekcji Pozycjonowanie, gdzie wprowadzisz stosowne opisy. Uwaga! Pamiętaj, żeby używać słów i fraz, które wg Ciebie będą wpisywać w wyszukiwarkę internauci szukając oferty takiej jak Twoja.
Wypełnij te 3 pola w sekcji „Pozycjonowanie”:
- Tytuł strony – to tekst, wyświetlany przez wyszukiwarkę. Widoczny też jest też w nagłówku zakładki przeglądarki.
Przykład: Jeśli prowadzisz kwiaciarnię internetową “Storczyk” w Radomiu, tytuł Twojej strony może wyglądać następująco: Kwiaciarnia internetowa Storczyk – Radom
- Meta description – to opis – tekst, który wyszukiwarka wyświetla pod tytułem. Powinien zawierać opis strony, działalności, podstawowej oferty.
Przykład: Piękne kwiaty cięte i doniczkowe z kwiaciarni internetowej Storczyk. Najświeższe i najładniejsze kwiaty w Radomiu z dostawą do domu
- Meta keywords – słowa kluczowe – frazy, które charakteryzują zawartość strony (Twoją ofertę). Nie powinno być ich więcej niż 10 – 15, a liczba znaków jest ogólnie ograniczona do 100. Słowa kluczowe mogą być przedzielone przecinkami lub spacjami.
Przykład: pieczywo, nabiał, mięso, wędliny, warzywa, owoce, Wrocław, sklep, internetowy, dezynfekcja
W taki sam sposób należy postąpić z pozostałymi podstronami Twojego e-sklepu. Dzięki temu wyszukiwanie strony w wyszukiwarkach będzie skuteczniejsze.
Pozostałe ustawienia dotyczą bardzo ważnych stron – stron towarów oraz stron kategorii. W Panelu Administracyjnym zdefiniowane są automatyczne sposoby nadawania tytułów, opisów i słów kluczowych dla stron towarów i stron kategorii. Ich zmiana możliwa jest w module: Ustawienia -> Ustawienia podstawowe -> Pozycjonowanie witryny.
zalecamy pozostawienie tych ustawień.
Jeśli chcesz ręcznie nadać tytuły, opisy i słowa kluczowe dla stron kategorii, przejdź do modułu Towary -> Kategorie a następnie wybierz opcję SEO przy danej kategorii towarów.
Zaznacz opcję Metadane indywidualnie dla tej kategorii i wprowadź odpowiednie treści.
Jeśli chcesz nadać tytuły, opisy i słowa kluczowe dla stron dla poszczególnych towarów, przejdź do modułu Towary -> Lista towarów a następnie wybierz Szczegóły przy danym towarze (niebieska strzałka).
W szczegółach towaru przejdź do zakładki Pozycjonowanie i zaznacz opcję Metadane indywidualnie dla tego produktu. Wypełnij pola Tytuł strony, Meta description oraz Meta keywords indywidualnymi wartościami, a następnie kliknij Zapisz.