Pliki pacjenta mogą obejmować różnego rodzaju dokumenty przekazywane przez pacjenta lub tworzone w trakcie leczenia, takie jak wyniki badań laboratoryjnych, zdjęcia RTG, zgody na zabiegi czy dodatkowa dokumentacja medyczna. Warto je ewidencjonować w bazie plików, aby wszystkie materiały związane z pacjentem były uporządkowane i łatwo dostępne.


Pliki pacjenta można dodawać w kilku miejscach aplikacji:

  • podczas obsługi wizyty;
  • w kartotece pacjenta w module Pacjenci,
  • w module Baza plików.

Niezależnie od tego, gdzie zostaną dodane, wszystkie dokumenty trafiają do modułu Baza Plików. Dzięki temu masz pewność, że cała dokumentacja pacjenta jest zebrana w jednym miejscu i zawsze pod ręką.

Podczas obsługi Wizyty pacjenta, na dole ekranu znajdziesz sekcję Pliki. Kliknij przycisk Dodaj plik, aby dodać dokument powiązany z bieżącą wizytą.


W wyświetlonym oknie możesz przeciągnąć dokument metodą drag & drop lub wybrać go z dysku.


Następnie uzupełnij dostępne pola:

  • Nazwa – wpisz nazwę pliku,
  • Plik medyczny – zaznacz, jeśli dokument zawiera dane medyczne (dostępny tylko dla pracowników medycznych i administratorów),
  • Lokalizacja oraz Pacjent – są uzupełnione automatycznie i nie można ich zmienić,
  • Notatka – możesz dodać dodatkowe informacje o pliku.

Po uzupełnieniu danych wybierz przycisk Zatwierdź.


Po zapisaniu dokument zostaje przypisany zarówno do pacjenta, jak i do bieżącej wizyty. W module Pacjenci, w zakładce pliki widoczne są także dokumenty z poprzednich wizyt pacjenta, które możesz podejrzeć, pobrać, edytować lub usunąć.


Przesłany plik odnajdziesz również w module Baza plików.


Przejdź do modułu Pacjenci i wybierz kartotekę danego pacjenta. Jeśli kartoteka pacjenta jeszcze nie istnieje, możesz skorzystać z opcji Dodaj pacjenta.


W zakładce Pliki znajdziesz listę dokumentów przypisanych do tego pacjenta. W celu dodania nowego pliku pacjenta, kliknij przycisk Dodaj plik.


W wyświetlonym oknie możesz przeciągnąć dokument metodą drag & drop lub wybrać go z dysku.


Następnie uzupełnij dostępne pola:

  • Nazwa – wprowadź nazwę dokumentu,
  • Plik medyczny – zaznacz, jeśli dokument zawiera dane medyczne (dostępny tylko dla pracowników medycznych i administratorów),
  • Lokalizacja oraz Pacjent – pola ustawione są automatycznie i nie można ich zmienić,
  • Notatka – opcjonalnie dodaj opis.

Po uzupełnieniu danych wybierz przycisk Zatwierdź.


Plik zapisany w tym miejscu jest powiązany z pacjentem, ale nie z konkretną wizytą. W związku z tym z poziomu operacji na pliku nie ma możliwości skorzystania z podglądu wizyty.


Przesłany plik odnajdziesz również w module Baza plików.


Przejdź do modułu Baza plików a następnie kliknij w przycisk Dodaj plik znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.


W wyświetlonym oknie możesz przeciągnąć dokument metodą drag & drop lub wybrać go z dysku.


Następnie uzupełnij dostępne pola:

  • Nazwa – wpisz nazwę pliku, która będzie widoczna na liście,
  • Plik medyczny – zaznacz, jeśli dokument ma charakter medyczny. Tego rodzaju pliki są dostępne wyłącznie dla pracowników medycznych i administratorów,
  • Lokalizacja – wybierz Pacjenci,
  • Przypisz do pacjenta – wskaż pacjenta, do którego chcesz przypisać dokument,
  • Notatka – opcjonalnie dodaj komentarz lub dodatkowe informacje.

Po uzupełnieniu danych wybierz przycisk Zatwierdź.


Po zatwierdzeniu dokument zostanie dodany do bazy. Pliki pacjenta odnajdziesz ustawiając odpowiednio filtry.

Plik zapisany w tym miejscu jest powiązany z pacjentem, ale nie z konkretną wizytą. W związku z tym z poziomu operacji na pliku nie ma możliwości skorzystania z podglądu wizyty.


Dodany plik odnajdziesz również w module Pacjenci, w kartotece danego pacjenta, na zakładce Pliki.